naar top
Menu
Logo Print

CEO Jules Destrooper wordt nieuwe voorzitter BABM

Ives Depoortere wil samenwerking versterken
magazine

Ives Depoortere werd verkozen tot voorzitter van BABM, de Belgo-Luxemburgse vereniging van de Merkartikelfabrikanten. Depoortere heeft het ideale profiel om de belangen van de sector te verdedigen, want hij is zelf een ‘merkenman’. Hij was zijn hele loopbaan actief in de FMCG, eerst bij Unilever, daarna bij Orangina-Schweppes en bij Iglo Belgium. Sinds mei 2019 is hij de CEO van koekjesfabrikant Jules Destrooper. Zijn belangrijkste doelstelling als nieuwe voorzitter is om de samenwerking op alle niveaus te versterken: tussen de leden zelf, tussen de leden en de distributiesector, en tussen BABM en andere verenigingen.
“Ik wil de banden tussen de merkfabrikanten en de distributiesector verder aanhalen, omdat we met dezelfde uitdagingen geconfronteerd worden die eigen zijn aan het Belgische ecosysteem”, zegt hij. “Ik denk daarbij aan zaken die een handicap blijven voor onze bedrijven in vergelijking met de buurlanden, zoals hogere arbeidskosten en een taks/accijnzendruk die behoort tot de hoogste in Europa.”
Wat BABM zelf betreft, wil hij de positieve dynamiek van de voorbije jaren verder zetten. “Ik wil nieuwe leden blijven aantrekken en ervoor zorgen dat BABM het grootst mogelijke aantal merkfabrikanten in België en Luxemburg vertegenwoordigt”, zegt hij. “Om dat te bereiken, is het aan BABM om zijn leden duurzame toegevoegde waarde te blijven bieden. Denk aan juridische bijstand, contacten op topniveau met de spelers in de keten en een expertisecentrum dat data rond markttrends verzamelt.”
“Ik ben bijzonder blij dat iemand met zoveel ervaring en uitstraling voorzitter van BABM wordt”, onderstreept Walter Gelens, de CEO van de vereniging. “Met Ives zijn ruime ervaring en zijn diepgaande kennis van de sector zal hij BABM beslist helpen om de groei die de voorbije jaren is gerealiseerd, te bestendigen en de merken met succes en enthousiasme te blijven verdedigen.”