In dit eerste online magazine van het nieuwe jaar blikken we nog even terug op het voorbije jaar, met de 10 meest gelezen artikels van 2019. Twee trends daarbij: de 'trends' doen het goed, net als onze inspirerende 'uit de bedrijven'-artikels. We weten dus weer wat gedaan, dit jaar! Veel leesplezier!
Wouter Verheecke Bladmanager
INDUSTRIE 4.0 VERVAT IN 17 PROEFTUINEN
Binnen het Vlaanderen Industrie 4.0-team van VLAIO moet transitiemanager Leo Van de Loock er mee voor zorgen dat zo veel mogelijk Vlaamse maakbedrijven op de digitaliseringstrein springen. “We hebben hiertoe 17 verschillende proeftuinen opgericht, waarin de bedrijven naar believen kunnen experimenteren", vertelt hij. Volledig artikel lezen
4 TRENDS BIJ FOOD AT WORK STUDENT AWARDS
De eerste editie van het Food Forward event bracht eind april voedingsbedrijven en jongeren samen rond 4 cruciale trends en uitdagingen voor de voeding van de toekomst. Fevia maakte ook de winnaars bekend van de Food At Work Student Awards. Lees meer
ECONOMISCHE CIJFERS VOEDINGSINDUSTRIE ALARMEREND
De economische cijfers over de evolutie van de Belgische voedingsindustrie geven een 'The Good, the Bad and the Ugly'-scenario weer, zo meldde Fevia afgelopen zomer. De globale omzet ging voor het eerst in jaren achteruit. Lees meer
SLIMME VERPAKKINGEN BIEDEN MEER MOGELIJKHEDEN
Circulariteit, convenience en Internet of Things zijn vandaag de codewoorden die de verpakkingswereld typeren. Wie als voedingsproducent binnenkort niet voor verrassingen wil komen te staan, doet er best aan zijn verpakkingen nu al onder de loep te nemen, zo waarschuwden we in het voorjaar. Volledig artikel lezen
AUTOMATISERING MET FOCUS OP PERSONEEL BIJ COLRUYT
Colruyt Group investeerde veel tijd en kosten in de automatisering en digitalisering van haar productiefaciliteiten. Het personeel werd actief betrokken bij het vernieuwen van de Colruyt Group Fine Food Meat Factory, die in februari de Factory of the Future Award mee naar huis mocht nemen. Volledig artikel lezen
HOE EEN CHIPSFABRIEK DRAAIENDE HOUDEN?
In het voorjaar nam BEMAS een twintigtal Noorse maintenance managers op sleeptouw voor een 'best practices tour' doorheen ons land. Wij waren erbij, voor de rondleiding bij PepsiCo. Volledig artikel lezen
TREND NAAR MINDER EN ANDERE VERPAKKINGSMATERIALEN
Naast de grote transportuitstoot, die we ook in andere industriële sectoren zien, staan in de voedingsindustrie vooral de vele verpakkingen en de voedselverspillingen ter discussie. Net op deze punten proberen de R&D-afdelingen verbeteringen door te voeren, en dit zowel bij de materiaal- als de machinefabrikanten. Volledig artikel lezen
TRENDS GESPOT OP VLEESBEURS IFFA
67.000 bezoekers uit 149 landen vonden begin mei de weg naar IFFA, 's werelds grootste vleesbeurs in het Duitse Frankfurt am Main. Ook wij reisden er heen om enkele Belgische contacten te ontmoeten en algemene trends in de vleesindustrie te spotten. Lees meer
CHAUDFONTAINE INVESTEERT 20 MILJOEN IN ASEPTISCHE LIJN EN SIROOPINSTALLATIE
Afgelopen zomer kondigde de Coca-Cola groep een investering aan van 20 miljoen euro voor de nieuwe aseptische lijn en de siroopinstallatie bij Chaudfontaine. Wij gingen die gaan bekijken, benieuwd naar het 'waarom' van die beslissing. Volledig artikel lezen
PRODUCTIEPLANT UITBREIDEN: RENOVATIE OF NIEUWBOUW?
Er zijn diverse andere redenen denkbaar om de productieplant aan een update te onderwerpen. In elk van deze gevallen moet dan een afweging gemaakt worden tussen renovatie of nieuwbouw. Een keuze die je moet maken op basis van de pro's en contra's die verbonden zijn aan beide mogelijkheden. Volledig artikel lezen
TOYOTA START NIEUW PRODUCTOFFENSIEF VOOR LICHTE BEDRIJFSWAGEN
Toyota komt met een ambitieus groeiplan voor zijn bedrijfsonderdeel lichte bedrijfswagens (LCV). Dit doel wordt ondersteund door een versterkt aanbod van LCV-modellen en een nieuw merk, Toyota Professional. Volledig artikel lezen
FoodProcess maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.