- 26 juni 2017
- | 2 min. leestijd
Verantwoorde kinderreclame
Verantwoorde kinderreclame Belgian Pledge: 21 nieuwe ondertekenaars en uitbreiding naar sociale media De Belgian Pledge, het zelfregulerend initiatief van de voedingssector om reclame naar kinderen jonger dan 12 jaar te beperken tot producten die voldoen aan specifieke voedingskundige criteria, breidt uit naar 9 nieuwe communicatiekanalen, waaronder sociale media. De Belgian Pledge verwelkomt bovendien 21 nieuwe leden. Voor de initiatiefnemers is deze uitbreiding het bewijs dat de sector met de Belgian Pledge een krachtig antwoord geeft op de terechte vraag naar verantwoorde reclame voor kinderen.De Belgian Pledge is een initiatief dat FEVIA (de federatie van de voedingsindustrie), COMEOS (vertegenwoordiger van de Belgische handelaars, restaurantketens en cateraars) en UBA (de Unie van de Belgische Adverteerders) lanceerden in 2012. Met dit initiatief nemen de deelnemende bedrijven duidelijke engagementen inzake verantwoorde marketing naar kinderen toe. Met name: geen ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.