Taksen en accijnzen doen grensaankopen toenemen  

Taksen en accijnzen doen grensaankopen toenemen

Taksen en accijnzen doen grensaankopen toenemen Sector roept op om fiscale beleid te herzien Nieuwe cijfers van GfK bevestigen dat Belgen steeds vaker voeding en dranken in het buitenland aankopen; gemiddeld 9 keer per jaar. In 2018 kochten Belgen voor 616 miljoen aan in onze buurlanden, een stijging met 4,6% ten opzichte van 2017. Vooral in Frankrijk kopen Belgen steeds meer. Fevia en VIWF trekken aan de alarmbel en roepen de volgende regeringen op om komaf te maken met de opeenstapeling van accijnzen en taksen. “We stellen vast dat we onszelf uit de markt prijzen met een fiscale politiek die taksen en accijnzen opstapelt. Van de verpakkingstaks en de gezondheidstaks tot de hogere accijnzen op alcohol: ze maken producten duurder in ons land en doen de koopkracht naar het buitenland verdwijnen. Onze eigen bedrijven verkochten daardoor vorig jaar 5,3% minder op de eigen markt”, waarschuwt Bart Buysse, CEO van Fevia. “Dit verzwakt ook de volledige Belgische economie”, pikt ...

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij FoodProcess 

FoodProcess maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.