Panasonic verstevigt marktleiderschap
Met nieuwe ontwikkelingen, hybride mobiele toestellen en AMTS

Panasonic verstevigt zijn positie als grootste fabrikant van mobiele computers in Europa. Hun marktaandeel op de Europese markt voor robuuste notebooks in 2016 breidde namelijk met een aandeel van 67% uit. De uitbreiding van het marktaandeel van Panasonic op de notebookmarkt van afgelopen twaalf maanden is vooral te danken aan enkele nieuwe ontwikkelingen in het assortiment van Panasonic. Zo lanceerde Panasonic de CF-33 fully-rugged notebook en de FZ-Q2 semi-rugged notebook. Met deze twee devices speelt Panasonic in op de vraag van Europese bedrijven. Volgens een recent onderzoek van de analisten van IDC Europe groeit hier de vraag naar hybride mobiele apparaten met een schermgrootte van 12 tot 13,3 inch sterk. Naast het vernieuwen van het assortiment robuuste Windows- en Android-tablets met 7- of 10-inch display, heeft Panasonic ook de Automotive Mobile Test Solution (AMTS) geïntroduceerd dat ontworpen is in samenwerking met een van 's werelds grootste automobielfabrikanten voor inline testing. De focus van Panasonic op de Europese markt voor robuuste handhelds leidt tot zeer duidelijke resultaten. Panasonic groeit in deze sector met 176% ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze groei is mede te danken aan de nieuwe Panasonic Toughpad handheld tablets FZ-F1 en FZ-N1, die geleidelijk sectoren zoals transport en logistiek, retail en industrie veroveren.