- 30 januari 2018
Wat verwachten consumenten van verpakkingen?
Wat verwachten consumenten van verpakkingen? Ontdek de nieuwste verpakkingstrends op FachPack 2018 De eisen van consumenten rond verpakkingen veranderen continu en zijn dikwijls contradictorisch. Fabrikanten moeten gemak, duurzaamheid en communicatie zien te combineren en moeten al deze aspecten geregeld herzien. De nieuwste verpakkingstechnologieën en -materialen helpen hen om aan die wensen te kunnen beantwoorden. Het Amerikaanse onderzoeksbureau Mintel heeft vijf trends blootgelegd voor consumentenverpakkingen in 2018. Naast het terugdringen van voedselverspilling en maritieme vervuiling, zijn dat het winnende belang aan online handel en geminimaliseerde en duidelijke boodschappen op verpakkingen. Jonge consumenten focussen zich eerder op verse – dan op diepvriesproducten. Producenten staan dus voor de taak om innovatieve ontwerpen te gebruiken, om deze groep alsnog te overtuigen. Denk bijvoorbeeld aan transparante verpakkingen, die letterlijk transparantie creëren ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.